بازار داغ تساهل و تسامح فرهنگی دولت دهم
نوشته شده توسط : رامین
به نظر می رسد با ادامه روند موجود ،سیاستهای فرهنگی مسئولان کشور مسیری را طی کند که مسئولان وزارت ارشاد در دوران اصلاحات سپری کردند.

این روزها سیاستهای وزارت فرهنگ و ارشاد در دولت دهم سیر صعودی خود به سمت تساهل و تسامح فرهنگی را با سرعت بیشتری طی می کند. 

اگرچه برخی معتقدند این سیاستها منبعث از تفکرات افراد خاص در دولت دهم است اما با این همه شاهدیم آنچه در حوزه کتاب، سینما و تئاتر این روزها در حال رخ دادن است اتفاق ناگواری است که شاید دولت دهم دغدغه ای برای حل آنها نداشته باشد. 

در ادامه نمایش تئاترهای مستهجن در کشور همچون "هدا گابلر و اتللو " که مسئولان همچنان از نمایش آن دفاع می کنند شاهدیم که حوزه دفاع مقدس نیز به سیبلی تبدیل شده برای حملات فرهنگی. 

چندماه قبل بود که ریاست بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس از اکران فیلم "دموکراسی تو روز روشن" انتقاد کرده و معتقد بود در این فیلم ارزشهای دفاع مقدس زیر سوال رفته است. 

باقرزاده گفته بود: كجاي فيلم «دموكراسي تو روز روشن» با معارف اسلامي ما همخواني دارد كه معاونت سينمايي وزارت ارشاد اجازه اكران و پخش آن را داده است؟اين را يك فاجعه براي فرهنگ كشور مي دانم و من مصمم هستم از طرف دستگاه بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس از نويسنده، كارگردان و معاونت سينمايي ارشاد به دادگاه شكايت كنم؛ چرا كه نمي توانيم در برابر چنين آثاري كه ارزش هاي ما را به سخره گرفته اند، ساكت بنشينيم. 

این سیاستها ظاهرا در حال تداوم است و هجوم به ارزشهای دفاع مقدس این بار در قالب یک کتاب به بازار عرضه شده است. 

سخن از رمانی است که سال گذشته، یک ناشر شناخته شده در تهران منتشر کرده و سراسر توهین به انقلاب و هشت سال دفاع مقدس است، بدون هیچ تذکری، در بازار کتاب وجود دارد! 

رمانی که در آن واژه هایی همچون «جان ‌بر کف، مقدس، مخلص، جانباز، شیمیایی، روحانی و...» علنا مسخره شده است و اصول اولیه اسلام و نه شبهات و برخی موضوعات مورد بحث، زیر سوال رفته و به راحتی به آنها تاخته شده است. مفهوم شهادت در این کتاب با کشته شدن برای هیچ و پوچ یکسان دیده شده و دفاع مقدس هشت ساله محملی برای ایجاد نفرت از انقلاب بیان شده است.


با پوزش از خانواده شهدا و مردم شریف ایران و جهت تنویر افکار عمومی و مخاطبان حقیت جو بخش هایی از این کتاب را ارایه می کند.
در بخشهایی از این کتاب آمده است:

* توی خط، آلبوم عکسی درست کرده‌ بودیم از بازیگران زن مطرح دنیا، شبی پنجاه تومان کرایه می‌کردیم، آن عکس‌های نیمه لخت، بچه‌ها را داماد می‌کرد و سهمیه آب حمام را چند برابر کرده بود... ما عاشق هنرپیشه های خارجی هستیم و بودیم... .

*ما زاییده نفرت بودیم، آنها هم همینطور... محصول عشق نیستند، وقتی پدرشان در مادرشان دمیده، خبری از عشق نبوده، غریزه بوده، غریزه بوده که می تاخته... به تاخت تا دوباره زنی که مادرشان بوده تاخته بوده... نفرت اینجوری تخم‌ریزی می‌کند...

*گفتم: مادر! اینا هفته ای یه بار سر زخم مردم را وا می‌کنن (مربوط به بحث تفحص و تشییع پیکر پاک شهدا) ... نمی‌ذارن روی زخم مردم پوست نو بشینه... از فراموشی می‌ترسن.

به نظر می رسد با ادامه روند موجود ،سیاستهای فرهنگی مسئولان کشور مسیری را طی کند که مسئولان وزارت ارشاد در دوران اصلاحات سپری کردند.




:: موضوعات مرتبط: متفرقه , ,
:: برچسب‌ها: , عشق , غریزه , بازیگران زن مطرح دنیا , مسخره , جان ‌بر کف , مقدس , مخلص , جانباز , شیمیایی , روحانی , رمان , فیلم دموکراسی تو روز روشن , سیاستهای فرهنگی , اصلاحات , تساهل و تسامح فرهنگی , نمایش تئاترهای مستهجن , هدا گابلر و اتللو ,
:: بازدید از این مطلب : 688
|
امتیاز مطلب : 34
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: